2018 lexus cnn article img 001

LEXUS OCH CNN INTERNATIONAL COMMERCIALS SAMARBETE

  • Lexus har inlett ett partnerskap med CNN International Commercial (CNNIC). Syftet med samarbetet är att påvisa hur Lexus använder Omotenashi, det japanska ordet för gästfrihet, när de skapar upplevelser i absolut världsklass.

    MASTERS OF EXPERIENCE

    Partnerskapet är en digital aktivering och bygger på en sponsrad redaktionell serie - skapad av CNN Style och döpt till ”Masters of Experience”. Syftet med samarbetet är att lyfta fram vilken nivå av expertis och gediget hantverk som krävs för att kunna skapa fantastiska upplevelser vilket är grunden i Lexus DNA.
    Lexus vision är att ge ”Experience Amazing” liv genom att omvandla funktioner till känslor, prestanda till passion och teknologi till inspiration. Allt nära sammansvetsat med Omotenashi som hjälper Lexus att förutse kunders framtida behov. Innan kunden själv upptäcker att behovet finns vilket är hjärtat i Lexus kundupplevelse.
    På webbsidan ”Masters of Experience” har sex filmer och åtta multimedia-funktioner samlats. Alla med samma fokus, de ska ge besökaren nya upplevelser och inspirera varje sinne. Bland annat genom ett besök på den svenska restaurangen Fäviken Magasinet som med totalt tre Michelin-stjärnor erbjuder en provsmakningsmeny med totalt 32 rätter. Eller genom en rundvandring på världens mest exklusiva tåg, de Sju Stjärnorna i Kyushu.
  •         2018 lexus cnn article img 002

    PIONEERING SPIRITS

    Under ”Pioneering Spirits” får besökare en interaktiv upplevelse genom CNNIC:s egen studio create. Denna hub är full av fantastiska historier om personer som går längre än någon annan för att skapa originella upplevelser. Här kan besökare till exempel möta Yoshiro Kobayashi, Lexus främsta Takumi hantverksmästare, när det kommer till att hantera den 300 år gamla glassliparkonsten Kiriko som bland annat finns i nya Lexus LS. Eller uppleva hur Lexus skapar den unika ljudbilden i Lexus-modellernas kupéer.

    ”Master of Experience” är även en del av lanseringskampanjen för nya Lexus LS. En bil som genom sin unika utformning och tekniska utveckling är en sann pionjär och därmed leder vägen in i framtiden. Hela kampanjen kopplar sömlöst samman nya Lexus LS med CNN:s historia och deras globala publik, höga chefer i Frankrike, England, Spanien, Tyskland, Polen och Ryssland.

    Sponsrat innehåll marknadsförs via Native-annonser över samtliga av CNN:s digitala plattformar. Utvalda målgrupper nås även kontinuerligt via sociala medier genom data targeting tools, CNN AIM (Audience Insight Measurement) samt Turner´s Launchpad.

  •         2018 lexus cnn article img 003

    SÅ FÖRMEDLAR VI OMOTENASHI

    “Vi är glada för att vara Lexus partner och presentera innehåll som hjälper till att sprida vad Omotenashi innebär för ett lyxbilsmärke som Lexus. Den fantastiska kombinationen mellan CNN´s storytelling, datadrivet premiuminnehåll och en stark räckvidd gör att Lexus varumärke från och med nu kan nå rätt målgrupp över samtliga marknader.” säger Petra Malenicka, Senior Vice President Advertising Sales, Europe och the Americas, CNN International Commercial.