- Den brittiska sångerskan och låtskrivaren är den nya ambassadören för Lexus UX.
- Kampanjen lanserar den nya kompakta crossovern UX, en av Lexus mest sålda modeller i Europa.
- Joy Crookes hitlåt "Feet Don't Fail Me Now" är soundtrack till tv-reklamen i en kampanj som går i hela Europa från och med september 2022.
Nu lanserar Lexus sin kampanj för nya UX, med internationellt hyllade, BRIT- och Mercury Prize-nominerade Joy Crookes.
Samarbetet markerar ett skifte i varumärkets talangstrategi för att nå en yngre, bredare och socialt engagerad publik. Crookes representerar den nya Lexus-konsumenten, en ambassadör som omdefinierar modern elegans och stil.
Tillsammans med hennes talang så är Joys slående stil en blandning av kulturer och epoker, influerad av uppväxten i södra London. Resultatet är en avsiktligt unik och kraftfull estetik som lyser igenom i alla hennes kreativa produktioner, samtidigt som hon alltid tänjer på de visuella gränserna och firar sitt arv. Crookes använder också sin plattform för att öka medvetenheten kring frågor som ligger henne varmt om hjärtat som hållbarhet, med fokus på hur framtida generationer ska ha tillgång till naturen, oavsett var de kommer ifrån.
Den nya kampanjen hyllar konceptet "energin som driver dig vidare". Vi får följa Joy när hon njuter av UX och förverkligar sin barndomsdröm om att bli en världsartist. Joys kreativitet och snabba livsstil möjliggörs av hennes passion och energi, två egenskaper som ständigt driver henne vidare.