LEXUS STOCKHOLM • MALMÖ

FÖRSIKTIGHETS-
ÅTGÄRDER FÖR ALLAS SÄKERHET

Vi på Lexus Stockholm • Malmö tycker att det är viktigt att ta vårt ansvar i rådande situation och hjälpa till att begränsa spridningen av COVID-19. Av omtanke om din och vår hälsa har vi tagit extra försiktighetsåtgärder för att ditt besök hos oss ska kännas så tryggt som möjligt.
Vi följer utvecklingen och Folkhälsomyndighetens rekommendationer och uppdaterar försiktighetsåtgärderna löpande.
För dig som inte känner dig bekväm med att besöka våra fysiska anläggningar, finns lexus.se/stockholm-malmo och du är alltid välkommen att ringa oss på 010-497 63 50 (Lexus Stockholm) eller 010-497 97 80 (Lexus Malmö). Möjlighet att boka finns även via Bilia Nu på 0771-400 000 som är öppen dygnet runt. Vi ber dig som känner dig sjuk att vänta med att besöka våra anläggningar tills du känner dig helt frisk.

FRÅGOR OCH SVAR LEXUS STOCKHOLM • MALMÖ OCH COVID-19

Är Lexus Stockholm • Malmös anläggningar öppna som vanligt?

Ja, vi håller öppet som vanligt och välkomnar alla våra besökare. Självklart litar vi på att alla tar ett eget ansvar och inte kommer till oss om man känner sig sjuk. Vi tycker att det är viktigt att ta ansvar i rådande situation och hjälpa till att begränsa spridningen av COVID-19. Av omtanke om din och vår hälsa har vi tagit extra försiktighetsåtgärder för att ditt besök hos oss ska kännas så tryggt som möjligt. Läs mer nedan. Vi följer utvecklingen och Folkhälsomyndighetens rekommendationer och uppdaterar försiktighetsåtgärder löpande.

Kommer Lexus Stockholm • Malmö ha större aktiviteter och event på sina anläggningar?

Nej, vi har beslutat att ställa in större aktiviteter och event som samlar mycket folk. Vi informerar alla våra kunder om inställda event via e-mail eller sms. Vi vill fokusera på att kunna hjälpa våra kunder och gäster med sina ärenden på ett tryggt sätt och inte bjuda in för många till oss i onödan. Vissa kampanjer som har varit planerade kommer fortsatt att gälla.

Hur arbetar Lexus Stockholm • Malmö med att förebygga smittspridning?

En del är att vi har ställt in större aktiviteter och event på våra anläggningar och undviker att samla större antal människor hos oss. Till våra anställda har vi daglig information om rutiner kring hygien och andra praktiska åtgärder för att undvika smittan bland personal och kunder. Vi har utökat städningen på samtliga anläggningar och har även utökat våra kundlöften för att möta eventuellt oroliga kunder. Läs mer om våra utökade kundlöften nedan.

Kan jag komma i kontakt med Lexus Stockholm • Malmö utan att besöka någon av era anläggningar?

Självklart, tillgänglighet är viktigt för oss på Lexus Stockholm Malmö för att kunna möta våra kunders frågor. Vi har telefon öppen dygnet runt och du når oss på 0771-400 000 eller välj närmaste återförsäljare här.

Försiktighetsåtgärder och kundlöften

  • På Lexus Stockholm • Malmö ger vi kundlöften, vissa av dem har vi just nu svårt att leva upp till. Som till exempel att bjuda på fika medan du väntar på din bil som är på service. Det viktigaste är att fokusera på att minska risken för smittspridning. Därför har vi tagit fram ett antal praktiska åtgärder som kan hjälpa dig som kanske känner en viss oro för att komma till oss.
  • Vi sätter in extra städning på alla anläggningar.
  • Vi välkomnar dig till anläggningen men vi skakar däremot inte hand.
  • Våra Servicetekniker använder skyddshandskar samt täcker över ratt, golv och säten i bilen.
  • Vi kan ha dialog kring ny eller begagnad bil via mail och telefon och det finns möjlighet att via mail godkänna ett köpeavtal.
  • Vill du avboka din kommande service eller ett planerat besök, kontakta oss så kan vi såklart fortsätta dialogen via mail eller telefon om så önskas.
  • Om du ska hämta ut din bil som du har köpt kan vi göra en kort leverans och skippa genomgången av bilen utöver det absolut mest nödvändiga och ta frågor via telefon eller mail. När det har lugnat ner sig är du välkommen tillbaka till oss för en mer omfattande genomgång.

Hantering av bilnycklar

Du som ska lämna din bil i samband med verkstadsbesök eller däckbyte och inte vill gå in för att lämna din nyckel, kan istället ringa till våra kundmottagare när du är på plats så möter vi dig utanför.

Viktigt med fortsatt service av din bil

När det gäller service eller reparation av bil är det svårare att utföra arbete om vi inte får in bilen i vår verkstad. Du kan alltid kontakta oss för att boka om inbokade besök. Det vi tror är viktigt för dig som kund är att ha koll på vad som gäller om man inte utför sin service enligt plan. Det kan eventuellt påverka din garanti eller försäkring på bilen.
Kontakta gärna ditt försäkringsbolag om vad som gäller för dig samt läs gärna om garantin på din bil här.
Har du frågor kring våra rutiner, eller förslag på hur vi kan göra mer för att öka tryggheten i vårt möte med dig?

Välkommen att kontakta oss.
Ta hand om varandra.