Omotenashi Hero

UPPTÄCK LEXUS

VARFÖR HAR LEXUS
SVERIGES MEST NÖJDA
BILÄGARE?

OMOTENASHI

Omotenashi Section 1

DEN HEMLIGA INGREDIENSEN I LEXUS-UPPLEVELSEN.

Omotenashi är mer än bara det japanska ordet för gästfrihet. Omotenashi är en känsla som genomsyrar den japanska kulturen. Och därmed Lexus. Omotenashi är för Lexus en ständig påminnelse om att förutse kundens behov och alltid leverera något lite mer än det förväntade. Helt enkelt att visa en förutsättningslös respekt för och omsorg om kunden på en nivå som matchar den så många gånger lovprisade kvaliteten på bilen. Oavsett vem kunden är och oavsett hur länge vi varit i kontakt med varandra. Det är essensen av omotenashi. Och därmed essensen av Lexus.

OMTANKE

Omotenashi Section 2

OMOTENASHI INNEBÄR NOGGRANN OMTANKE. I ALLA LED.

Lexus strävar efter perfektion redan på fabriksgolvet. Varje moment i sammansättningen av en Lexus övervakas av så kallade "Takumis", det vill säga våra allra skickligaste och mest erfarna hantverkare. De lyssnar på motorerna genom stetoskop för att avslöja minsta lilla obalans. De avsynar lacken inte i ett visst ljus, utan under flera olikfärgade belysningar för att verkligen kunna vara säkra. Faktum är att en Lexus oftast genomgår över 3000 olika kontroller innan de rullar ut ur fabriken.

Men den noggranna omtanken slutar inte där. I varje möte med våra kunder, i bilsalongen eller vid service, försöker vi överträffa förväntningarna. För omotenashi innebär noggrannhet på alla nivåer. In i minsta detalj.

KUNDNÖJDHET

Omotenashi Section 3

OMOTENASHI ÄR VÄGEN. KUNDNÖJDHETEN ÄR RESULTATET.

Omotenashi är vägen Lexus har valt att vandra. Och hittills har det inneburit en hel del resultat. Till exempel blev Lexus nyligen, för femte året i rad, utsett till märket med de mest pålitliga bilarna i USA av undersökningsföretaget J.D. Power. Lexus rankas dessutom högst av samtliga bilmärken i Sverige när det kommer till kundnöjdhet av Vi Bilägares och Loyalty Groups undersökning AutoIndex. Men man är aldrig starkare än sin senaste prestation. Det är därför Lexus så tydligt har anammat omotenashi. För den är förutsättningslös och beaktar vare sig undersökningar eller tid.

AUTOINDEX 2017

Omotenashi Section 4

JAKTEN PÅ HÖG KUNDNÖJDHET ÄR INTE ETT RACE. DET ÄR ETT MARATON.

Därför är det väldigt glädjande att vi för sjätte året i rad kan berätta att Vi Bilägares och Loyalty Groups undersökning AutoIndex har korat Lexus till märket med Sveriges mest nöjda bilägare. Faktum är att Lexus aldrig varit något annat än etta sedan Lexus-ägarna i Sverige fick möjligheten att rösta. Men vi på Lexus, resultatet till trots, slappnar inte av för det.

Tack alla Lexus-ägare för att ni gör oss bättre. Jakten fortsätter.

OMOTENASHI ÄR ATT VETA ATT DU ALLTID HAR ETT VAL

Och Lexus erbjuder något för de flesta. Vare sig du föredrar en smidigt kompakt CT 200h, skapad för stadens täta stråk, eller en RC F, vars adelsmärke utgörs av V8:an under huven. Oavsett val så väljer du en bil som är ytterst välbyggd och en kundupplevelse som är utformad för att leverera mer än det förväntade.

Omotenashi Section 5

OMOTENASHI ÄR TIDLÖST

En vital del av Lexus-upplevelsen är ditt besök hos återförsäljaren. När du stiger in i en bilsalong som representerar Lexus ska du ha höga förväntningar. Under ditt köp kommer du till exempel inte endast prata med den ansvariga säljaren. Även serviceteknikern, som tar hand om din bil när det blir dags för service. Men framförallt kan du förvänta dig att Lexus engagemang för dig som Lexus-ägare inte saktar ner efter avslutat köp. Det accelererar. För omotenashi är inte beroende av tid.