Finansiering

FINANSIERING

Attraktiva och flexibla finanslösningar för olika behov och önskemål.

main menu lexus brand

DESIGN INNOVATION

Denna del visar upp några av våra mest slående designkoncept.

hybrid cars

HYBRIDBILAR

Lexus Hybrid Drive: En intelligent kombination av el- och bensindrift.

lexus service

ÄGA EN LEXUS

Att äga en Lexus är mycket mer än att äga en bil.

LC 500

EN NY STANDARD FÖR PRESTANDA, FORMGIVNING OCH HANTVERKSSKICKLIGHET.


Max. effekt (hk) 477
CO2, bl körning (g/km) 263
Bränsledekl. bl. körning (l/100 km) 11,5
Acceleration 0-100 km/h 4,7
Toppfart (km/h) 270

FRÅN 998 000 kr

SUVERÄN KÖRUPPLEVELSE

BILBYGGNADSEXPERTIS OCH UTTRYCKSFULL DESIGN FÖRENAS I VÅR NYA LYXCOUPÉ

LC 500 markerar starten på en ny era för Lexus. Med den bibehållna essensen av LF-LC konceptet har vi skapat en häpnadsväckande lyxcoupé. Något du känner i varje kurva, och som märks sekunden du satt dig i förarsätet.

5.0-liters V8:an utgör hjärtat i drivlinan som levererar 477 hk till bakhjulen. Med utveckling och tester under tävlingar som Nürburgring 24-timmars i ryggen levererar den handbyggda V8:an, i samspel med den 10-växlade automatlådan en otrolig acceleration och ett fantastiskt V8-ljud.

VIKTIGA EGENSKAPER

LÄR KÄNNA LC 500 LITE BÄTTRE

Att köra LC 500 - Höjdpunkterna

ATT KÖRA LC 500 – HÖJDPUNKTERNA

LC 500 sätter föraren i centrum och har byggts från grunden för att svara på din individuella körstil. Den 10-växlade automatlådan använder AI-SHIFT, ett system som optimerar växellägena baserat på dina preferenser, hastigheten samt din körhistorik. Med ytterligare förstärkning från den adaptiva fjädringens 650 lägen och chassits vridstyvhet blir körupplevelsen något helt extraordinärt.

Inuti LC 500 - Höjdpunkterna

INUTI LC 500h – HÖJDPUNKTERNA

När du satt dig bakom den Takumi-utvecklade ratten i din LC 500 kommer du att utgöra den viktigaste komponenten i den intelligenta och ergonomiska cockpiten. Den förtroendeingivande utformningen bjuder upp till inspirerad körning, och samtliga reglage är positionerade exakt där de väntas och behövs. Den klara sikten framöver bidrar ytterligare, något som möjliggjorts av frontpartiets låga profil.

Lexus Safety System +

LEXUS SAFETY SYSTEM +

Lexus Safety System + utgör en viktig del av standardutrustningen i LC och inkluderar ett Aktivt krockskyddsystem med fotgängarigenkänning, Körfältsassistans, Automatiskt avbländande helljus och Aktiv farthållare. Allt för att ge dig en säkrare och bekvämare körupplevelse.

5,0-liters V8

5,0-LITERS V8

V8:an i LC 500 är skapad för att leverera kraftfull acceleration och gasrespons, och med sitt vridmoment på 540 Nm kommer du inte att bli missnöjd när du tar dig från 0 till 100 km/h på 4,7 sekunder. Värt att nämna är också lättviktskomponenterna, så som ventilerna i titan och de smidda stakarna, vilka bjuder på dynamik och respons även i de högre varvregistren. För ytterligare njutning öppnas ventiler i ljuddämparna vid kraftiga gaspådrag och släpper lös ett helt ocensurerat motorljud.

10-stegad automatlåda

10-STEGAD AUTOMATLÅDA

Den tiostegade autmatlådan i LC 500 bjuder på otroligt snabba växlingar. För en sömlös och responsiv körning använder sig växellådan av AI-SHIFT, ett system som optimerar växellägena baserat på förarens preferenser och intentioner istället för enbart hastighet.

20" & 21" lättmetallfälgar

20" & 21" LÄTTMETALLFÄLGAR

20" gjutna lättmetallfälgar. Precisionsgjutna och frästa 5-kvadrupel-ekrade ljuddämpande fälgar, med mörkgrå metallicfinish. (Standard för utrustningsnivån Luxury)

21" smidda 5-dubbel-ekrade lättviktsfälgar. (Standard för utrustningsnivåerna Sport och Sport+)

LED-strålkastare

LED-STRÅLKASTARE

De ultrakompakta trippel-LED strålkastarna utvecklades med LC:s exceptionellt korta frontöverhäng i åtanke, en bidragande faktor till lyxcoupéns fantastiska väghållning.

Panoramaglastak

PANORAMAGLASTAK

Panoramaglastaket ger en luftig känsla för förare såväl som passagerare, och de kromade accentlisterna längst sidorna, vars avslut inspirerats av traditionella japanska svärd, förstärker den eleganta coupéprofilen ytterligare.

Kolfibertak

KOLFIBERTAK

Det vackert vävda kolfibertaket sänker LC:s redan låga tyngdpunkt ytterligare. Kolfibertaket utvecklas i vår Motomachi-fabrik med nya innovativa gjuttekniker.

Dynamisk spoiler

DYNAMISK SPOILER

Den dynamiska spoilern som fälls ut automatiskt vid hastigheter över 80 km/h bidrar till väghållningen genom att öka nedkraften, och därmed stabiliteten, i höga hastigheter. En annan aerodynamisk finess, luftintagen på sidorna, bidrar ytterligare genom att minska turbulensen kring de bakre hjulhusen.

Holografiska LED-bakljus

HOLOGRAFISKA LED-BAKLJUS

De holografiska LED-bakljusen, som inspirerats av efterbrännaren från ett stridsflygplan, projicerar oändliga Lexus "L"-motiv i sin exklusiva metallram. En närmare titt avslöjar bakluckans smakfullt integrerade knapp.

Förarfokuserad interiör

FÖRARFOKUSERAD INTERIÖR

En ratt kalibrerad av en Takumi-mästare ger ett perfekt grepp för kurvtagning i höga G-krafter.

För att alltid hålla fokus på det viktigaste – vägen framåt – är alla instrument och displayer postitionerade utan att störa sikten.

Kontrollerna du använder mest, som körlägesväljaren, är samlade kring ratten. Allt för att skapa en förarfokuserad miljö redo att uppleva körning utöver det vanliga.

Climate Concierge/Nanoe®-teknologi

CLIMATE CONCIERGE/NANOE® TEKNOLOGI

Climate Concierge justerar automatiskt kupé-, sätes- och ratt-temperatur. Nanoe®-teknologin frigör negativt laddade partiklar i kupén för att rena luften och sätena. Teknologin har dessutom en trevlig, återfuktande effekt på din hud och hår.

Skinklädda sportstolar

SKINNKLÄDDA SPORTSTOLAR

De vackert sydda skinnstolarna bjuder på den bästa möjliga kombinationen av komfort och stöd. LC:s Chief Engineer Sato var personligen involverad i utvecklingen av den nya designen, som för övrigt gick igenom hela 50 testcykler.

Alcantara®-sportsstolar och dörrpaneler

ALCANTARA®-SPORTSTOLAR OCH DÖRRPANELER

Du kan få din LC med sportstolar med sidostöd som håller dig stadigt på plats till och med i de snabbaste kurvor. Våra utomordentligt skickliga Takumi-hantverkare klär dem i en kombination av mjukaste skinn och kontrasterande Alcantara®.

Kolfiberdetaljer

KOLFIBERDETALJER

Tekniken som ursprungligen utvecklades för LFA, där ark av kompositmättad kolfiber tryckformas, har använts även för LC:s innerpaneler.

Sportpedaler

SPORTPEDALER

Gaspedal, bromspedal och ett stort fotstöd med en anodiserad aluminiumfinish ger äkta sportbilskänsla.

Analog klocka med L-motiv

ANALOG KLOCKA MED L-MOTIV

Upptäck det diskreta Lexus L-motivet i den analoga klockan och den exklusiva ytan runt ventilationsutblåsen.

Multiinformationsdisplay

MULTIINFORMATIONSDISPLAY

För att hålla dig uppdaterad kring all din färddata – som exempelvis säkerhetsvarningar och navigationshjälp – är en multiinformationsdisplay integrerad i de centrala instrumenten.

Extra bred vindrutedisplay

EXTRA BRED VINDRUTEDISPLAY

För att minska behovet att av släppa blicken från vägen framför dig har LC den senaste versionen av vår Vindrutedisplay, som i klara färger visar viktig färddata. (174 x 48 mm)

Lexus Premium Navigation

LEXUS PREMIUM NAVIGATION

Den extra stora (10,3") högupplösta skärmen är perfekt placerad och kan styras antingen via röstkommando eller pekplatta med Remote Touch-kontroll, vilken är lika lätt att hantera som en smartphone. Skärmen kan också delas upp för att samtidigt visa till exempel navigations- och klimatinfo.

Mark Levinson® Premium Surround

MARK LEVINSON® PREMIUM SURROUND

Mark Levinson® Premium Surround-systemet har 13 högtalare med GreenEdge™-teknik, vilka är ytterst noggrant placerade för att passa just LC:s akustiska miljö. Det betyder ljud i absolut världsklass. Anläggningen ger en digital hemmabioupplevelse, vilken ytterligare förstärks av Clari-Fi™ som återskapar det ljud vilket förlorats i den digitala MP3-kompressionen.

Monitor för döda vinkeln & backvarnare för korsande trafik

MONITOR FÖR DÖDA VINKELN & BACKVARNARE FÖR KORSANDE TRAFIK

Radar i den bakre stötfångaren upptäcker bilar i filerna bredvid vilka annars kan vara svåra att se i backspeglarna. Om du blinkar för att byta fil och någon annan bil närmar sig din "döda vinkel" slår varnaren omedelbart till och ger signal i den relevanta backspegeln.

Backvarnaren för korsande trafik använder samma radar som "döda vinkeln"-varnaren för att upptäcka korsande trafik bakom bilen på parkeringsplatser. Om en bil dyker upp varnas du både med en ljudsignal och visuellt i backspeglarna.

Vägskyltsavläsare

VÄGSKYLTSAVLÄSARE

Vägskyltsavläsaren (TSR - Traffic Sign Recognition) i LC läser av vägskyltar genom kameran som är monterad i framrutan och ger föraren information i multimedia-skärmen. Systemet kan läsa av alla skyltar som är anpassade till Wien-konventionens förordning, inklusive lysande och blinkande.

Varningssystem för lågt lufttryck i däcken

VARNINGSSYSTEM FÖR LÅGT LUFTTRYCK I DÄCKEN

En sensor i varje däck sänder signaler om lufttrycket till multiinformationsdisplayen, och varnar om trycket skulle sjunka i ett eller flera däck.

Parkeringssensorer och backkamera

PARKERINGSSENSORER OCH BACKKAMERA

För att förenkla parkeringen ger sensorer i den bakre stötfångaren dig information om närliggande hinder genom en avstängningar ljudsignal. När du lägger i backen i din LC 500h visas bakomvarande vy i 10,3-tums displayen med smarta stödlinjer.

Fotgängarskydd

FOTGÄNGARSKYDD

Genom att öka avståndet mellan huv, och de underliggande komponenterna reducerar pop-up huven skadan för fotgängare vid kollision.

8 krockkuddar

8 KROCKKUDDAR

LC 500 är utrustad med åtta krockkuddar. Vid en kollision aktiverar stötkänsliga sensorer tvåstegskuddar och sidokrockkuddar i framsätena. Där skyddar också knäkrockkuddar, medan krockkuddsgardiner löper utmed hela längden på kupéns båda sidor.

Körlägesväljare

KÖRLÄGESVÄLJARE

Med ett smidigt reglage i nära anslutning till ratten kan du välja och byta körläge. Välj mellan ECO, NORMAL, SPORT S och SPORT S+. För den intresserade finns också möjligheten att finjustera ett eget "CUSTOM"-läge.

Växelpaddlar i magnesium och manuellt "M"-läge

VÄXELPADDLAR I MAGNESIUM OCH MANUELLT "M"-LÄGE

För snabbare respons och mer körglädje har det manuella "M"-läget integrerats i LC 500. Läget ger föraren möjligheten att välja och hålla samtliga tio växlar med hjälp av växelpaddlarna.

Vridstyvt chassi

VRIDSTYVT CHASSI

LC 500 har det mest vridstyva chassit av alla Lexus-modeller, vilket också betyder att det sätter nya riktlinjer för framtida lanseringar. Det styva chassit betyder mer distinkta och precisa köregenskaper, vilket i slutändan innebär en mjukare och smidigare upplevelse. Vi har använt oss av samma kolfiberkomposit-teknik som utvecklades för LFA. Vilket bland annat märks i den formpressade kolfibern i LC:s inre dörrpaneler.

INGA MATCHNINGAR

Det finns inga egenskaper som matchar din sökning. Bredda dit sökande och försök igen.

2017 Lexus LC 500 quote

UTVECKLINGEN AV LC HAR VARIT EN AV LEXUS STÖRSTA UTMANINGAR SEDAN FÖRSTA GENERATIONENS LS.

Koji Sato, LC Chief Engineer

För att ge dig bästa möjliga Lexus-upplevelse använder vi och våra partners cookies på vår webbplats. Om du fortsätter utan att ändra i dina inställningar antar vi att du medger till mottagande av cookies på Lexus webbplats.

LÄS MER