Finansiering

FINANSIERING

Attraktiva och flexibla finanslösningar för olika behov och önskemål.

design innovation

DESIGN INNOVATION

Denna del visar upp några av våra mest slående designkoncept.

hybrid cars

HYBRIDBILAR

Lexus Hybrid Drive: En intelligent kombination av el- och bensindrift.

lexus service

ÄGA EN LEXUS

Att äga en Lexus är mycket mer än att äga en bil.

VÄLKOMMEN
TILL NYA IS

DJÄRV DESIGN MÖTER
FANTASIRIK TEKNIK

Nya IS 300h, som byggs i vår prisbelönade japanska Tahara-anläggning bjuder på en unik körupplevelse. För den som vill ha ännu mer finns den även i en dynamisk F SPORT-utrustningsnivå.

Citatbild Lexus IS 300h

”NYA IS HAR FÅTT EN DJÄRVARE LOOK, MEN VI HAR OCKSÅ FÖRFINAT UPPLEVELSEN FÖR BÅDE FÖRARE OCH PASSAGERARE.”

Junichi Furuyama, IS Chief Engineer

DESIGNAD FÖR
ATT IMPONERA

OÖVERTRÄFFAD KOMFORT OCH RAFFINEMANG

Nya IS förbereder ett unikt japanskt Omotenashi-välkomnande redan innan du satt dig bakom ratten. När du närmar dig bilen hälsas du med en välorkestrerad belysningssekvens och väl du satt dig justeras förarsätet och ratten till dina personliga inställningar.

Under färden är det skönt att kunna vila höger knä mot den mjukt stoppade mittkonsolen och höger hand på det skinnklädda stödet. Och när det är mörkt ute tonas belysningen vid de inre dörrhandtagen ner för att spara dina ögon.

VISAR PÅ RÖRLIG
FANTASI

PERFEKT FÖR LÄNGRE RESOR

Nya IS har en 10,3” stor multimediaskärm, Lexus Premium Navigation och flera olika förarhjälpstekniker. Så lika lätt som den guidar dig till nästa möte, hjälper en Monitor för den ”döda vinkeln”, Backvarnare för korsande trafik och en Vägskyltsavläsare dig till en betydligt lugnare körupplevelse.

Och när arbetsdagen är slut kan du använda röststyrningen för att boka bord på någon trevlig restaurang eller lyssna på din favoritmusik genom ett Mark Levinson® Premium Surround System med 15 högtalare och ljud i världsklass.

MODET ATT
STICKA UT

EN DJÄRV SPORTSEDAN SOM DRAR BLICKARNA TILL SIG

Innan vi började arbetet med nya IS, reste våra formgivare runt i världen för att både intervjua kunder och söka inspiration. Efter månaders skissarbete var vi redo.

Vi har behållit den sportiga hållningen, men gett nya IS ett mer självsäkert utseende. Det är helt enkelt den mest distinkta IS-versionen hittills.

I PERFEKT
KONTROLL

UPPLEV EXAKTA KÖREGENSKAPER OCH FÖRFINING I VÄRLDSKLASS

Våra ingenjörer ägnade månader att förbättra bilens styrning och fjädring, bland annat experimenterade man med lättare komponenter.

Efter noggranna aerodynamiska tester i vår gigantiska vindtunnel lämnades så prototypen över till Yoshiaki Ito, en av Lexus ”Master Drivers”. Han fintrimmar bilar på ungefär samma sätt som en stjärnmusiker stämmer sitt instrument. Och han arbetade oförtröttligt vidare till dess att han uppnått den perfekta balansen mellan bil och vägbana.

TEKNIKTRO

SKYDDAD AV ETT INNOVATIVT SÄKERHETSSYSTEM

Lexus Safety System + använder millimetervågradar tillsammans med en kamera för att upptäcka potentiella faror framför bilen. Systemet väver samman ett Aktivt krockskyddssystem (PCS) med fotgängarigenkänning, Körfältsassistans, Automatiskt avbländande helljus för bättre mörkersäkerhet samt Aktiv farthållare som håller ett konstant avstånd till bilen framför.

Åtta krockkuddar skyddar dig vid en kollision, och om du kolliderar med en fotgängare, ser sensorer till att blixtsnabbt höja motorhuven för att minska skadorna.

IS 300h

MED VÄRLDENS MEST POPULÄRA HYBRIDTEKNIK

Den intelligenta kombinationen av en avancerad 2,5-liters direktinsprutad bensinmotor och en högpresterande elmotor gör IS 300h till en av de allra mest bränsleeffektiva sportsedaner som går att hitta.

Den är suveränt dynamisk att köra, men drar ändå bara från 4,2 l/100 km vid blandad körning och med CO2-utsläpp så lågt som från 97 g/km. I stadstrafik kan du välja EV (Electric Vehicle)-läget så drar IS inte en droppe och släpper naturligtvis inte heller ut några avgaser.

REDO FÖR
LITE SPÄNNING

UPPLEV EN MER SPÄNNANDE KÖRUPPLEVELSE

Nya IS 300h med utrustningsnivån F SPORT är djärvare än någonsin tidigare. Med ett exklusivt mörkt F-nät i grillen, 18-tums lättmetallfälgar och sportstolar i ”Dark Rose”-färgat skinn. Och bakom ratten möts du av LFA-inspirerade instrument.

De exklusiva Naguri-inläggen, som har sin bakgrund i gammalt japanskt hantverk, debuterade i högprestandamodellen GS F och får i IS sällskap av aluminiumpedaler. Styrning och fjädring i IS 300h F SPORT är fintrimmade av Lexus egna ”Master Drivers”, testpiloter som kan konsten att plocka fram körglädje på nya nivåer.

För att ge dig bästa möjliga Lexus-upplevelse använder vi och våra partners cookies på vår webbplats. Om du fortsätter utan att ändra i dina inställningar antar vi att du medger till mottagande av cookies på Lexus webbplats.

LÄS MER