Finansiering

FINANSIERING

Attraktiva och flexibla finanslösningar för olika behov och önskemål.

design innovation

DESIGN INNOVATION

Denna del visar upp några av våra mest slående designkoncept.

hybrid cars

HYBRIDBILAR

Lexus Hybrid Drive: En intelligent kombination av el- och bensindrift.

lexus service

ÄGA EN LEXUS

Att äga en Lexus är mycket mer än att äga en bil.

GS 450h

UPPTÄCK DEN BLIXTRANDE ACCELERATIONEN OCH DE SUVERÄNA KÖREGENSKAPERNA I VÄRLDENS MEST INTRESSANTA HYBRIDSEDAN.


Max. effekt (hk) 345
CO2, bl körning (g/km) 141
Bränsledekl. bl. körning (l/100 km) 6,1
Acceleration 0-100 km/h 5,9
Toppfart (km/h) 250

FRÅN 637 800 kr

GS 450h

UPPTÄCK DEN BLIXTRANDE ACCELERATIONEN OCH DE SUVERÄNA KÖREGENSKAPERNA I VÄRLDENS MEST INTRESSANTA HYBRIDSEDAN.

GS 450h bjuder, tack vare sin kraftfulla Lexus Hybrid Drive, på mycket fina prestanda. Drivlinan består av en 3,5-liters direktinsprutad V6:a, som arbetar enligt Atkinsons förbränningscykel, tillsammans med en högeffektiv elmotor. Totaleffekten är 345 hk.

Accelerationen är både kvick och silkesmjuk; 0-100 km/h går på 5,9 sekunder, ändå har vi lyckats pressa ner bensinförbrukningen till från 6,1 l/100 km* med CO2–utsläpp från 141 g/km*. Liksom alla andra Lexus-hybrider kan GS 450h köras kortare sträckor på enbart el, utan att dra en droppe och med nollutsläpp. *Gäller standardutrustad GS 450h.

PRIVATLEASA EN LEXUS GS 450h

PRIVATLEASING

PRISER OCH SPECIFIKATIONER

TA REDA PÅ DETALJERNA OCH JÄMFÖR SKILLNADERNA

GS 450h Comfort

  • 18" lättmetallfälgar, 5-ekrade, med 235/45 R18-däck
  • Strålkastare med LED-helljus och -halvljus med strålkastarspolning och automatiskt avbländande helljus (AHB)
  • Lexus Safety System + inkl bl a Aktivt krockskyddssystem (PCS) och Aktiv farthållare (ACC)
  • Multimedia-skärm, 12,3", styrs via Remote Touch-kontroll, med backkamera (med hjälplinjer) och Lexus Premium Navigation-system med 3D-grafik och "Connected services". Skärmen går att dela upp i två vyer, en i 8" och en i 4,3"
  • Bagagelucka, elmotorstyrd
  • Klädsel, skinn

FRÅN 637 800 kr

VÄLJ EN ANNAN MODELL FÖR JÄMFÖRELSE

GS 450h F SPORT

Lexus GS 450h F SPORT

DRAMATISK DESIGN

I GS 450h:s utrustningsnivå F SPORT förenas djärv design med köregenskaper som är utvecklade av samma team som ansvarade för den legendariska supersportbilen LFA och våra högprestandamodeller RC F och GS F. Resultatet är klart pulshöjande. På utsidan märks en större variant av Lexus signaturgrill med ”L”-nätmönster, insläpp för kylluft till bromsarna och små aerodynamiska fenor för att ge förstärkt downforce.

Inuti blir det lätt att känna dig som ett med din F SPORT. Sportstolarna ger suveränt stöd, från höft till axel. Och den sportiga och ergonomiskt utformade ratten och aluminiumpedalerna ger en suverän kontroll och känsla för vägen.

VIKTIGA EGENSKAPER

LÄR KÄNNA GS 450h LITE BÄTTRE

Att köra GS 450h - Höjdpunkterna

HÖJDPUNKTERNA

GS är utvecklad i världens mest avancerade körsimulator och sedan testad under mer än 160 000 mils provkörningar i olika förhållanden runt om i världen. Vi började med att öka karossens vridstyvhet och fortsatte med att konstruera en ny multilänk-fjädring bak. Sedan utvecklade vi ett nytt sofistikerat aerodynamiskt koncept för att kontrollera luftflödena runt bilen. Detta för att ge bättre svar i styrningen och förbättra köregenskaperna. En så gott som slät undersida och små, små vingar på bakljusen är andra ingredienser som både ökar stabiliteten och minskar vindbruset i kupén.

Inuti GS 450h - Höjdpunkterna

HÖJDPUNKTERNA

Att GS är en bil byggd med en alldeles ovanlig kvalitetskänsla känner du redan när du första gången rör vid den vackert arbetade ratten eller vrider på ljudanläggningens aluminiumrattar. Den gnistrande lacken våtslipas för hand efter varje grundlager, en tidsödande process som normalt bara förknippas med helt handbyggda bilar. Den färdiga lacken slutkontrolleras både digitalt och av erfarna ögon för att garantera en perfekt finish. GS byggs på samma fabrik där vår supersportbil LFA producerades. Hela produktionen övervakas ytterst noggrant av Lexus Takumi-personal, det vill säga våra allra skickligaste och mest erfarna yrkesmän.

Säkerheten i GS 450h - Höjdpunkterna

SÄKERHETEN I GS 450h - HÖJDPUNKTERNA

Lexus har alltid legat i frontlinjen när det gäller utveckling av säkerhets- och förarhjälpstekniker. Alla nya modeller testas också mycket noggrant i världens största körsimulator. Som en följd av vårt ledande arbete med att förhindra olyckor är GS utrustad med det banbrytande säkerhetssystemet Lexus Safety System +. Det inkluderar Lexus Aktiva krockskyddssystem med Fotgängaravläsare, Avancerad körfältsassistans för att hjälpa dig att hålla dig i din fil, Vägskyltsavläsare som visar föraren aktuell information, Automatiskt avbländande helljus för bättre sikt i mörker och Aktiv farthållare som håller avståndet konstant till bilen framför dig.

Avancerat hybridbatteri

AVANCERAT HYBRIDBATTERI

Nickelmetallhydrid-batteriet styrs av sofistikerad mjukvara, som ser till att batteriet hela tiden laddas under körning. Någon extern laddning behövs därför aldrig. Och den kompakta designen bidrar dessutom till ett betydligt större bagageutrymme.

12,3” multimedia-skärm

12,3" MULTIMEDIA-SKÄRM

Med hjälp av Remote Touch-kontrollen kan både föraren och framsätespassageraren styra den extra stora högupplösta 12,3" multimedia-skärmen. En hel del av funktionerna kan också skötas via röststyrning. Den delade skärmen är optimerad för att samtidigt visa två olika skärmbilder, till exempel en stor kartbild och en bild med DAB-radioinformation.

Klimatkontroll i tre zoner

KLIMATKONTROLL I TRE ZONER

För första gången används avancerad nanoe®-teknik i klimatkontrollen, som är indelad i två eller tre elektroniskt kontrollerade zoner beroende på utrustningsnivå. Framsätena är delade i två zoner där man ställer in önskad värme/kyla individuellt via Remote Touch eller på instrumentbrädan, medan man i baksätet har en egen separat panel för att justera temperaturen.

Digitala media

DIGITALA MEDIA

Det är enkelt att synkronisera en rad olika applikationer till multimedia-skärmen. Som exempel kan du lätt ladda ner adressboken från din smartphone och söka igenom den på skärmen. Eller via olika skärmbilder styra din iPhone® eller en mediaspelare.

Värme och ventilation

VÄRME OCH VENTILATION

Väljer du skinnklädsel kan de två stolarna fram individuellt värmas eller ventileras precis som önskas. Det ger en ytterligare känsla av skräddarsydd lyx och är inte minst välkommet här uppe i norden.

Stolar med extra stöd

STOLAR MED EXTRA STÖD

Ett specialistteam arbetade i över fem år med att utveckla en stol som ger optimal hjälp mot trötthet. I utrustningnivån Executive är den till exempel först med att ha ett justerbart stöd för bäckenområdet, tillsammans med axel- och sidostöd samt ett omgärdande nackstöd.

Skinnklädd ratt

SKINNKLÄDD RATT

Den treekrade skinnklädda ratten är inte bara snygg och skön att greppa, den har också bekvämt placerade knappar för ljudanläggningen, multimedia-skärmen, Bluetooth och röststyrningen.

Växla med paddlar

VÄXLA MED PADDLAR

Alla GS-modeller kan köras helt i automatläge, men paddlarna vid ratten ger också möjlighet till snabba manuella växlingar. Tekniken som först kom till användning i F1-världen gör körningen mer engagerande.

Bensinmotor som styrs enligt Atkinsons förbränningscykel

BENSINMOTOR SOM STYRS ENLIGT ATKINSONS FÖRBRÄNNINGSCYKEL

Både GS 300h (fyrcylindrig 2,5-liter) och GS 450h (3,5-liter V6) har innovativ D-4S direktinsprutning och ventilstyrning med dubbel VVT-i. De arbetar också enligt Atkinson-cykeln samt med Start/Stop för att ytterligare öka bränsleeffektiviteten och sänka utsläppen.

EV (Electric Vehicle)-läge

EV (ELECTRIC VEHICLE)-LÄGE

Med tillräcklig laddning kan du köra i el-läget i lägre hastighet helt på elkraft under begränsade sträckor. Bilen går tyst som en viskning, helt utan bensinåtgång och utsläpp. Med andra ord perfekt i långsamma bilköer och parkeringsgarage.

Hybridprestanda

HYBRIDPRESTANDA

GS 300h och GS 450h bjuder på imponerande hybridprestanda. I GS 450h kan du accelerera från 0 till 100 km/h på bara 5,9 sekunder med en toppfart på 250 km/h, där så är tillåtet. För GS 300h ligger CO2-utsläppet så lågt som från 104 g/km* med en bränsleförbrukning från bara 4,4 l/100 km*. *Gäller standardutrustad GS 300h.

Styrenheten är själva hjärnan

STYRENHETEN ÄR SJÄLVA HJÄRNAN

Den avancerade styrenhet (PCU – Power Control Unit) som är själva hjärnan i Lexus Hybrid Drive styr och kontrollerar kraftfördelningen mellan el och bensin, eller både och, för att hela tiden få en optimal bränsleeffektivitet. PCU:n styr också laddningen av hybridbatteriet, antingen genom att fördela motorkraft till att driva generatorn eller genom regenererande bromsning.

Regenererande bromsning

REGENERERANDE BROMSNING

När du släpper på gasen eller bromsar driver bilens hjul den högeffektiva elmotorn, så att den fungerar som en generator. Rörelseenergin, som annars skulle gå förlorad i form av värme, fångas in och omvandlas till el som senare används antingen vid snabb acceleration eller för att driva bilen i EV-läge.

Tio krockkuddar

TIO KROCKKUDDAR

Förutom en enormt kraftig ”säkerhetsbur” skyddas förare och passagerare av tio sensorstyrda krockkuddar. Alla säkerhetsbälten, förutom det i bakre mittsätet, är dessutom utrustade med försträckare. I framsätena skyddar tvåstegskuddar huvudet, och där finns även knä- och sidokrockkuddar. I baksätet har de två yttersätena sidokrockkuddar. Krockkuddsgardiner löper dessutom utmed hela längden på kupéns båda sidor. Den här mycket höga säkerhetsnivån är standard i GS och minskar risken för personskador högst väsentligt.

Aktivt avbländande helljus-system

AKTIVT AVBLÄNDANDE HELLJUS-SYSTEM

GS är utrustad som standard med ett automatiskt avbländande helljus (AHB) vilket använder sig av samma kamera som Avancerade Körfältsassistansen för att automatiskt blända av i mörker när den känner av antingen mötande ljus eller att du har en bil framför dig. I en GS med högre utrustningsnivå ett mer avancerat system, aktivt avbländande helljus-systemet (AHS), som förhindrar GS från att blända andra trafikanter. Totalt elva LED-chips i strålkastarna aktiveras/avaktiveras i mörker för att ge en exakt kontroll över de områden som ska lysas upp och de som ska bländas av.

Monitor för "döda vinkeln"

MONITOR FÖR "DÖDA VINKELN"

Radar i den bakre stötfångaren upptäcker bilar i filerna bredvid vilka kan vara svåra att se i backspeglarna. Om du blinkar för att byta fil och någon annan bil närmar sig din ”döda vinkel” slår varnaren omedelbart till och ger signal i den relevanta backspegeln.

Vägskyltsavläsare

VÄGSKYLTSAVLÄSARE

Vägskyltsavläsaren (TSR - Traffic Sign Recognition) i GS läser av vägskyltar genom kameran som är monterad i framrutan och ger föraren information i multimedia-skärmen. Systemet kan läsa av alla skyltar som är anpassade till Wien-konventionens förordning, inklusive lysande och blinkande.

INGA MATCHNINGAR

Det finns inga egenskaper som matchar din sökning. Bredda dit sökande och försök igen.

TILLBEHÖR

SÄTT EN PERSONLIG TOUCH PÅ DIN GS 450h MED LEXUS ORIGINALTILLBEHÖR

TILLBEHÖR
Alla
Exteriör
Interiör

INGA MATCHNINGAR

There are no available accessories for this filter. Please select another filter.

Citatbild Lexus GS 450h

DEN SENASTE GS-GENERATIONEN INNEBÄR KRAFTFULLA FÖRÄNDRINGAR FÖR LEXUS: VASSARE FORMGIVNING, OCH INTE MINST, ETT HELT NYTT FOKUS PÅ KÖRGLÄDJE.

Yukihiko Yaguchi, GS Chief Engineer

För att ge dig bästa möjliga Lexus-upplevelse använder vi och våra partners cookies på vår webbplats. Om du fortsätter utan att ändra i dina inställningar antar vi att du medger till mottagande av cookies på Lexus webbplats.

LÄS MER